Current track

Title

Artist

Γονέας βρήκε τη νηπιαγωγό λιπόθυμη και τα παιδιά σε κατάσταση σοκ να κλαίνε

Written by on 17/11/2023

Κοινοποίηση

Αναστάτωση δημιουργήθηκε το πρωί της Πέμπτης 16/11, σε νηπιαγωγείο στον Πύργο Ηλείας, μετά από λιποθυμικό επεισόδιο που υπέστη η νηπιαγωγός.

Κατέρρευσε νηπιαγωγός μέσα στην τάξη – τη βρήκε ο γονιός που πήγε να παραλάβει το παιδί του!

Σύμφωνα με το patrisnews, γονέας που άργησε να πάρει το παιδί του, μπαίνοντας στην αίθουσα, είδε τη νηπιαγωγό να έχει λιποθυμήσει και τα παιδιά σε κατάσταση σοκ να κλαίνε.

Αμέσως κάλεσε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, το οποίο μετέφερε τη δασκάλα στο νοσοκομείο Πύργου. Η νηπιαγωγός είναι καλά στην υγεία της.

Θυμίζουμε ερώτηση που είχε καταθέσει στη Βουλή η βουλευτής Ασημακοπούλου Δημητρίου Σοφία – Χάιδω προς την υπουργό Παιδείας κ, Κεραμέως σχετικά με τα προβλήματα των νηπιαγωγών στο ωράριό τους, στο διοικητικό τους έργο αλλά και στο ότι δεν έχουν διαλείμματα.

Η ερώτηση

Κυρία Υπουργέ,

Σε σχετικές επιστολές των νηπιαγωγών επισημαίνονται τα προβλήματα των νηπιαγωγείων καθώς και του ωραρίου των πρώτων, τα οποία δυσχεραίνουν την εύρυθμη λειτουργία των των νηπιαγωγείων και δημιουργούν μεγάλες αδικίες σε σχέση με τις υπόλοιπες βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν:

«Συγκεκριμένα ζητάμε:

Την εφαρμογή του νόμου για όλα τα ολιγοθέσια σχολεία, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας και όχι με βάση την οργανικότητα των Νηπιαγωγείων.

Τον υπολογισμό του ωραρίου των Νηπιαγωγών με τρόπο ανάλογο με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας. Αν δεν μπορούν να ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας σχετικά με την μείωση ωραρίου , ζητούμε να μας δοθούν τουλάχιστον οικονομικά οι υπερωρίες που κάνουμε, κατ΄ αναλογία με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας.

Η υποδοχή-αποχώρηση και το διάλειμμα να υπολογίζονται ως διδακτικός χρόνος όπως ίσχυε πριν το 2016 (αριθ.127187/E1/01-08-2016 (Β’ 2524, ΑΔΑ: Ω2ΟΘ4653ΠΣ-Ι4).

Οι νηπιαγωγοί ΠΕ60 είναι η μόνη ειδικότητα σε όλη την εκπαίδευση που δεν έχουν διάλειμμα μέσα στο διδακτικό τους ωράριο, καθώς τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαίτερες ανάγκες της νηπιακής ηλικίας απαιτούν συνεχή και διαρκή επιτήρηση και επαυξημένη προσοχή. Άρα το υπάρχον «πλασματικό» πεντάωρο με βάση το Π.Δ. 79/01-08-2017 είναι στην ουσία εξάωρο και παραπάνω!

Πραγματική νομοθετική κατοχύρωση του ωραρίου των Νηπιαγωγών, δηλαδή εξίσωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών και όλων των Εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε ολιγοθέσια Δημοτικά (1/θ, 2/θ, 3/θ κ.τ.λ.), με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας (24 ώρες εισαγωγικό και μείωση ωραρίου ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας για όλες/ους τους συναδέλφους). Απαλλαγή του/της Προϊσταμένου/ης από το διδακτικό κομμάτι, καθώς είναι πλέον αδύνατο να συνδυαστεί και διοίκηση και τάξη.

Ο/η Προϊστάμενος/η επιφορτίζεται καθημερινά με διαδικασίες που απαιτούν φυσική παρουσία και ως εκ τούτου δεν μπορεί να έχει ταυτόχρονα και τάξη, καθώς αναγκάζεται να διακόπτει συνεχώς την εκπαιδευτική διαδικασία και να αφήνει τα παιδιά μόνα τους, για να διεκπεραιώνει τη διοίκηση του σχολείου.

Στις υπόλοιπες βαθμίδες δε συμβαίνει αυτό, οι ρόλοι είναι ξεχωριστοί και ευδιάκριτοι: ο Δ/ντής διοίκηση, ο δάσκαλος τάξη-μάθημα. Εάν δεν μπορεί να ικανοποιηθεί το συγκεκριμένο αίτημα, προτείνουμε εναλλακτικά επιπλέον μείωση στο διδακτικό ωράριο των Προϊσταμένων τουλάχιστον δύο διδακτικές ώρες καθημερινά, προκειμένου να μπορούν να ανταπεξέρχονται στον καθημερινό φόρτο εργασίας, καθώς οι απαιτήσεις σε διοικητικό επίπεδο έχουν διπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια!

Σε κάθε 2/θ Νηπιαγωγείο και άνω τοποθέτηση επιπλέον Νηπιαγωγού, για να γίνει πράξη η μείωση ωραρίου.

Τέλος, εάν θέλουμε να φτάσουμε τα ευρωπαϊκά πρότυπα σε όλους τους τομείς, (όχι μόνο σε αυτά που συμφέρει το Υπουργείο), είναι απαράδεκτο σε αυτές τις ηλικίες 4-5 χρονών, να υπάρχει ένα άτομο για 25 “μωρά” σε μία τάξη… και με τον εκπαιδευτικό της τάξης να έχει παράλληλα και την διοίκηση του σχολείου!».

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

Προτίθεστε να προχωρήσετε στην άμεση και οριστική επίλυση των ανωτέρω αναφερόμενων ζητημάτων που ταλανίζουν τους νηπιαγωγούς, οι οποίοι βρίσκονται πλέον στα όριά τους;


Current track

Title

Artist