Current track

Title

Artist

Αργύρης Ξάφης: Η έκκληση για μία επαναστατική προσέγγιση στην εκπαίδευση

Written by on 13/07/2025

Κοινοποίηση

Ο Ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης και η Εκπαίδευση

Οι Σκέψεις του Αργύρη Ξάφη για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ο Αργύρης Ξάφης, γνωστός καλλιτέχνης και σκηνοθέτης, μοιράστηκε τις απόψεις του σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και τη μελλοντική της επίδραση στις ανθρώπινες δραστηριότητες. Σύμφωνα με τον Ξάφη, η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι άξια φόβου. Αντιθέτως, την βλέπει ως ένα εργαλείο που μπορεί να μας βοηθήσει αν κατανοήσουμε τις ποιοτικές διαφορές ανάμεσα στα διάφορα εργαλεία. Θεωρεί πως η τεχνητή νοημοσύνη θα αντικαταστήσει ορισμένο κομμάτι της ανθρώπινης εργασίας, κυρίως εκείνη που απαιτεί ελάχιστη σκέψη και είναι αυτοματοποιημένη.

Ο Ξάφης επισημαίνει ότι τα πεδία όπου η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης είναι αναμφισβήτητη, όπως η επιστημονική πρόοδος, προκαλούν σημαντική εξοικονόμηση χρόνου. Ωστόσο, στον τομέα της τέχνης, η κατάσταση είναι διαφορετική. Οι θεατές δεν ενδιαφέρονται μόνο για αυτό που βλέπουν ή ακούν, αλλά για τη οπτική του καλλιτέχνη πάνω σε συγκεκριμένα θέματα. Αυτή η προσωπική ματιά είναι κάτι που η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να προσφέρει. Μόλις συνειδητοποιήσει κανείς αυτή τη διαφορά, αποκτά την κατανόηση ότι πρέπει να αναπτύξει τη δική του οπτική ως καλλιτέχνης.

Η Πορεία της Εκπαίδευσης και οι Ανάγκες των Μαθητών

Ο Αργύρης Ξάφης αναφέρεται επίσης στην κρίση που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση σήμερα. Ο ίδιος παρατηρεί πως πολλοί νέοι αρκούνται σε συνοπτικές πληροφορίες και δεν είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν χρόνο στη βαθύτερη κατανόηση της γνώσης. Αυτό το πρόβλημα, όπως ο ίδιος υποστηρίζει, δημιουργεί μια αυξανόμενη ανάγκη για συνολική εμπειρία και πραγματική εκπαίδευση. Καθώς οι μαθητές αναζητούν την αληθινή γνώση, η αναγκαιότητα να διαβάσουν ολόκληρα βιβλία ή να ζήσουν γεγονότα και εμπειρίες καθίσταται επιτακτική.

Ο Ξάφης χαρακτηρίζει την εκπαίδευση ως «απελπιστικά πίσω» και τονίζει ότι πρέπει να μετασχηματιστεί. Οι μαθητές σήμερα δεν δείχνουν ενδιαφέρον, όχι λόγω της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά διότι η γνώση που τους προσφέρεται είναι συχνά ίσως αδιάφορη. Αναφέρεται σε παραδείγματα από την προσωπική του εμπειρία, εξηγώντας ότι ήταν η έμπνευση κάποιων καθηγητών που καθόρισε την ακαδημαϊκή του πορεία. Επισημαίνει ότι χρειάζονται νέοι και εμπνευσμένοι δάσκαλοι για να αναζωογονηθεί η εκπαιδευτική διαδικασία.

Με βάση όλες αυτές τις σκέψεις, είναι φανερό πως η τέχνη και η εκπαίδευση πρέπει να εξελιχθούν παράλληλα με την τεχνητή νοημοσύνη, προκειμένου να διατηρούν την αυθεντικότητά τους και να καλύπτουν τις ανάγκες των εποχών.


Current track

Title

Artist