Δυνατότητα Αξιολόγησης Υπηρεσιών Δημοσίου και ΟΤΑ από τους Πολίτες το 2025
Written by Oμάδα Σύνταξης Κ on 18/03/2025
Η Δυνατότητα Πολιτών για Αξιολόγηση Δημοσίων Υπηρεσιών το 2025
Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Θ. Λιβάνιος, ανακοίνωσε ότι **μέσα στο 2025** αναμένεται να εισαχθεί ένα νέο σύστημα που θα προσφέρει στους πολίτες τη δυνατότητα να **αξιολογούν τις υπηρεσίες του Δημοσίου** και των **Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ)**. Αυτή η πρωτοβουλία στοχεύει στην αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, στην ενίσχυση της διαφάνειας και στην προώθηση ενός πιο **πολιτοκεντρικού μοντέλου διοίκησης**.
Η αξιολόγηση των υπηρεσιών θα επιτρέπει στους πολίτες να προσφέρουν ανατροφοδότηση όσον αφορά την αποτελεσματικότητα, την ταχύτητα και την ποιότητα των δημόσιων υπηρεσιών που λαμβάνουν. Σκοπός της εφαρμογής αυτής είναι να ενισχυθεί η λογοδοσία των δημοσίων φορέων και να προαχθεί ο διάλογος μεταξύ των πολιτών και της πολιτείας.
Προβολή της Δημόσιας Συναλλαγής
Η νέα πλατφόρμα θα είναι εύχρηστη και θα παρέχει τη δυνατότητα στους χρήστες να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με υπηρεσίες όπως η **υγειονομική περίθαλψη**, η **εκπαίδευση**, και οι **κοινωνικές παροχές**. Κάθε ανατροφοδότηση θα συλλέγεται και θα αναλύεται, ώστε να διασφαλίζεται ότι οι δημόσιες υπηρεσίες θα προσαρμόζονται στις ανάγκες των πολιτών.
Η αξιολόγηση αυτή δεν θα περιορίζεται μόνο στις καταγγελίες, αλλά θα προάγει και προτάσεις βελτίωσης, ενθαρρύνοντας την ενεργό συμμετοχή και την ανάληψη πρωτοβουλιών από τους πολίτες για τη βελτίωση των υπηρεσιών που τους αφορούν άμεσα.
Ο Ρόλος της Ψηφιακής Τεχνολογίας
Η εφαρμογή της υπηρεσίας αυτής εντάσσεται στα πλαίσια της ευρύτερης στρατηγικής ψηφιακής μεταρρύθμισης της χώρας. Ο Θ. Λιβάνιος τόνισε τη σημασία της **ψηφιακής τεχνολογίας** στη διαδικασία αυτή, επισημαίνοντας ότι οι **τεχνολογικές λύσεις** θα διευκολύνουν την αλληλεπίδραση μεταξύ πολιτών και κράτους, επιτρέποντας έναν ταχύτερο και πιο αποδοτικό τρόπο αξιολόγησης υπηρεσιών.
Η σωστή χρήση της τεχνολογίας μπορεί να ενισχύσει τη διαφάνεια και να αποτρέψει τυχόν ατασθαλίες, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Το Υπουργείο εργάζεται με στόχο την ανάπτυξη μίας **φιλικής προς τον χρήστη** πλατφόρμας, όπου η διαδικασία αξιολόγησης θα είναι όχι μόνο προσβάσιμη αλλά και εκ των προτέρων ενημερωμένη.
Όλοι οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε αυτή τη διαδικασία, εμβαθύνοντας στην κατανόηση των υπηρεσιών που παρέχονται και καθιστώντας τον εαυτό τους πηγή πρότασης και αλλαγής. Με την **ενίσχυση της διαφάνειας** και την προώθηση ενός ανοιχτού διαλόγου, αναμένεται να δημιουργηθεί ένα **προοδευτικό περιβάλλον** που θα ωφελήσει όλη την κοινωνία.