Σταϊκούρας: Έχουμε πιο ασφαλείς μετακινήσεις απ’ ό,τι στο παρελθόν – Έρχονται προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ
Written by Oμάδα Σύνταξης Α on 04/02/2025
Για την υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών και την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
«Δύο είναι οι βασικές ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από το καλοκαίρι που αναλάβαμε. Η πρώτη αφορά τα Τέμπη και η δεύτερη τον γενικότερο εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου», τόνισε ο υπουργός Μεταφορών, σημειώνοντας πως «υπεύθυνοι για τα φορτία είναι ο αποστολέας και ο μεταφορέας».
Μιλώντας στις εξελίξεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο μετά την τραγωδία των Τεμπών και τις ενέργειες που έχουν γίνει, ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε στην ΕΡΤ ότι ο νέος φορέας για τους σιδηροδρόμους στελεχώθηκε από τον Σεπτέμβριο του 2023, ενώ ζητήθηκε η συμβολή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων.
«Δύο από τα τρία μέλη της επιτροπής που συντάσσει το σχετικό πόρισμα είναι υψηλόβαθμα στελέχη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού», είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι ζητήθηκε επιπλέον χρηματοδότηση για συνεργασία με διεθνή ινστιτούτα. Ακόμη, επισήμανε ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα για την αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών. «Σήμερα έχουμε πια πιο ασφαλείς μετακινήσεις απ’ ότι στο παρελθόν», είπε μεταξύ άλλων ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών συμπληρώνοντας ότι «η βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου είναι μια διαρκής διαδικασία που απαιτεί συνεχή παρακολούθηση και αναβάθμιση».
Όπως ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας «από το Σεπτέμβριο του ’23 έχουμε πλήρως και λειτουργική σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη» προσθέτοντας ωστόσο ότι οι ζημιές από την κακοκαιρία Daniel καθυστέρησαν την πλήρη εφαρμογή του συστήματος σε συγκεκριμένα τμήματα του δικτύου.
Αναφορικά με τις επιπλέον ενέργειες που έχουν γίνει, ο υπουργός υπογράμμισε τη δημιουργία πέντε κέντρων κυκλοφορίας και τεσσάρων κέντρων ελέγχου σηράγγων, τα οποία, όπως είπε, δεν υπήρχαν πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη.
«Το ερώτημα είναι αν φτάνουν όλα αυτά», παραδέχθηκε ο κ. Σταϊκούρας λέγοντας ότι «η απάντηση είναι όχι. Χρειάζονται και άλλες πρωτοβουλίες».
Αναφέρθηκε, μάλιστα, στην τρίτη έκθεση προόδου της κυβέρνησης για τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου, η οποία υποβλήθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 31 Ιανουαρίου 2025. «Κάθε δίμηνο έχουμε συμφωνήσει να υποβάλλουμε νέα έκθεση προόδου», σημείωσε προσθέτοντας ότι επιδίωξη είναι για την εκπαίδευση του προσωπικού.