Current track

Title

Artist

Ν. Ταχιάος στο Πρώτο: Χωρίς διόδια ο νέος οδικός άξονας Άκτιο- Αμβρακία

Written by on 01/02/2024

Κοινοποίηση

Στο τέλος της φτάνει η «περιπέτεια», όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στο έργο Αμβρακία Οδός, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, σε συνέντευξή του στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, καθώς το Σαββατοκύριακο θα παραδοθεί στην κυκλοφορία.

«Είναι ένα έργο το οποίο για πολλά χρόνια ήταν μια περιπέτεια, περίπου από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας. Δεν έχει νόημα τώρα να περιγράψουμε τους λόγους, θα έλεγα ότι ήταν μια παράλληλη ιστορία με το Μετρό Θεσσαλονίκης, ίσως με μικρότερη διάρκεια, περίπου 15 ετών. Είναι ένα έργο το οποίο όμως από την προηγούμενη κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δρομολογήθηκε πλέον στην τελική του φάση και χθες είχαμε τη χαρά να παρουσιάσουμε στον πρωθυπουργό και να παρουσιάσουμε και στους πολίτες της περιοχής και όχι μόνο, ότι η παράδοση αυτού του έργου, που για τεχνικούς λόγους θα γίνει μέσα στο Σαββατοκύριακο, γιατί πρέπει να απομακρυνθούν τα βαρέα οχήματα τα οποία δούλευαν στα εργοτάξια και να γίνουν κάποιες τελευταίες διευθετήσεις, ένας δρόμος ενός μήκους 50 χιλιομέτρων που έρχεται και αντικαθιστά μία επαρχιακή οδό, η οποία είχε πάρα πολλά προβλήματα και κυρίως δεν παρείχε καμία οδική ασφάλεια. Νομίζω ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό» τόνισε ο κ. Ταχιάος.

Το έργο είναι απολύτως έτοιμο, σημείωσε. «Έχει παραδοθεί σε διαφορετικά στάδια, αλλά χθες παραδόθηκε ίσως αυτό το οποίο εμπόδιζε τη σωστή λειτουργία του δρόμου και είναι ένα έργο το οποίο πραγματικά θα επιτρέψει στις περιοχές για τις οποίες μιλάμε να ανασάνουν» προσέθεσε.

Πρόκειται για έναν δρόμο με μοναδικά χαρακτηριστικά, επισήμανε, δύσκολο δρόμο, δύσκολο τεχνικό έργο, γιατί το γεωλογικό προφίλ το οποίο συνάντησαν οι κατασκευαστές στη φάση της κατασκευής δεν ήταν από τα πιο εύκολα και υπήρξαν πολύ σοβαρές γεωτεχνικές παρεμβάσεις.

«Είναι ένα έργο που δίνει στην κυκλοφορία ουσιαστικά μία οδό πλάτους 17 μέτρων σε αντικατάσταση μίας οδού που είχε δεν είχε 6 μέτρα πλάτος, υπάρχει στη μέση στηθαίο δύο και δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα καθοδήγησης δεξιά και αριστερά. Είναι πραγματικά ένας εντυπωσιακός δρόμος, εξαιρετικά καλή κατασκευή, έργο που παραδόθηκε νωρίτερα από ό, τι αρχικά προβλεπόταν στις προηγούμενες φάσεις, αλλά και τώρα πάρα πολύ γρήγορα, σε σχέση με το γεγονός ότι υπήρχαν σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα στην περιοχή του Δρυμού από όπου διέρχεται η οδός» συμπλήρωσε.

Η συνολική δαπάνη του έργου ήταν περίπου 115 εκατομμύρια ευρώ, ανέφερε ο κ. Ταχιάος, ωστόσο ουσιαστικά στοίχισε 235 εκατομμύρια γιατί η σύμβαση ξεκίνησε την προηγούμενη δεκαετία, το 2010 και σε διάφορες φάσεις διαχρονικά, ήταν συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ελληνικό δημόσιο και είναι ένας δρόμος ο οποίος αποδίδεται στους πολίτες χωρίς διόδια.

«Για ένα εύλογο χρονικό διάστημα είναι προφανές ότι δε θα υπάρξουν διόδια. Το μεγάλο ζήτημα το οποίο καλείται κάθε κυβέρνηση να αντιμετωπίσει και έχει να κάνει με παρελθόντα έργα είναι οι συντηρήσεις. Αυτή τη στιγμή έχουμε έναν δρόμο ο οποίος παραδίδεται στους πολίτες και τον οποίο πρέπει για χρόνια η Περιφέρεια να τον συντηρεί. (…) Εμείς είμαστε μια κυβέρνηση που δεν πρόκειται να βάλει διόδια, ούτε νομίζω ότι είναι σε ορατό χρόνο η τοποθέτηση διοδίων εκεί πέρα. Αλλά πρέπει να πούμε το εξής, τους δρόμους κάποιος τους πληρώνει. Εάν δεν τους πληρώνει ο χρήστης στα διόδια, όπως το αντιλαμβάνεστε, τους πληρώνει η φορολογία, δηλαδή και οι μη χρήστες. Κατά συνέπεια το συμπέρασμα είναι δεν υπάρχει τίποτα τζάμπα, κάποιος πληρώνει» ανέφερε ο Υφυπουργός.

«Στον Flyover αυτοκινητόδρομο στη Θεσσαλονίκη είναι σίγουρο ότι δεν θα έχουμε διόδια» είπε στη συνέχεια, «διότι εκεί πέρα είναι πολύ ξεκαθαρισμένο ότι η συντήρηση για τα επόμενα 26 από το τέλος της κατασκευής χρόνια, η συντήρηση είναι εξασφαλισμένη, δεν πρόκειται να δοθεί σε άλλον». Επιπλέον σημείωσε πως δεν έχει αλλάξει κάτι στο χρονοδιάγραμμα του Flyover. «Το καλό με αυτά τα έργα είναι ότι επειδή τα λεφτά τα βάζει ο ιδιώτης, ο οποίος δανείζεται από τις τράπεζες, για να μπορέσει να αρχίσει η αποπληρωμή μετά την κατασκευή, ο ιδιώτης τρέχει και μαζί του τρέχουν και οι τράπεζες. Δεν τον τρέχει μόνο το δημόσιο, τον τρέχουν και οι τράπεζες. (…) Αυτή τη στιγμή εμείς τοποθετούμε την παράδοση αυτού του έργου στις 14 Μαΐου του 2027» επισήμανε.

Απαρέγκλιτα τηρείται και το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί για το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης και για την λειτουργία του τον Νοέμβριο του 2024, τόνισε ο κ. Ταχιάος, καθώς το κατασκευαστικό μέρος τελειώνει και μένουν οι δοκιμές.

Όσο για το κόστος του ΜΕΤΡΟ στην συμπρωτεύουσα, ο κ. Ταχιάος τόνισε «κάτι το οποίο ουδέποτε υπολογίζουμε είναι ότι πέραν του κόστους κατασκευής, το ελληνικό δημόσιο για να αποπληρώσει τον δανεισμό θα πληρώσει τόκους. Οι τόκοι αυτοί μέχρι το 2049 που τελειώνουν τα δάνεια του μετρό Θεσσαλονίκης είναι 720 εκατομμύρια ευρώ. Ήδη έχουν αποπληρωθεί τα μισά δάνεια». Σχετικά με το κόστος του συγκεκριμένου έργου, είπε πως ενώ κανονικά υπολογίζεται κατά τη δική του άποψη με τις πραγματικές αξίες, «εδώ πρέπει να πάμε με την παρούσα αξία». «Εν πάση περιπτώσει, κάποια στιγμή, αν τα αθροίσουμε όλα αυτά, θα φτάσουμε σε μία επένδυση για το μετρό της Θεσσαλονίκη της τάξης των τριών δις» ανέφερε.

Το έργο της ανακατασκευής που γίνεται για λόγους ασφαλείας στην σήραγγα στην Κατερίνη θα ολοκληρωθεί, στην επόμενη χρονιά, είπε ακόμα ο κ. Ταχιάος.

Ερωτηθείς για το φλέγον θέμα της επικαιρότητας, τις κινητοποιήσεις των αγροτών, ο κ. Ταχιάος επισήμανε πως είναι«προφανές ότι οι αγρότες περνάνε δύσκολα και νομίζω ότι ο πρώτος ο οποίος το αντιλαμβάνεται είναι ο πρωθυπουργός».

«Δεν είναι ένα πολύ σύνηθες φαινόμενο να πηγαίνει σε μπλόκο αγροτών, όπως έκανε χθες στη Βόνιτσα ο κ. ΜητσοτάκηςΚαι δεν είναι καθόλου σύνηθες να μιλάει με την ειλικρίνεια με την οποία μίλησε στους αγρότες. Κατά συνέπεια, αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι περνάνε δύσκολα αυτή τη στιγμή. Αντιλαμβανόμαστε ότι είναι ένα ζήτημα το οποίο ξεφεύγει από τα εθνικά όρια και είναι ευρύτερο, αφορά το σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το πώς αυτή ανταποκρίνεται στο ενεργειακό κόστος φυσικά και στην κλιματική κρίση και στην αναθεώρηση της ΚΑΠ. Είναι ζητήματα που η κυβέρνηση τα προσεγγίζει, δεν είναι εύκολες αποφάσεις, δεν είναι εύκολες λύσεις» ανέφερε αρχικά ο κ. Ταχιάος, προσθέτοντας πως «οι αγρότες καλά κάνουν και φωνάζουν» ωστόσο «θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους ότι δεν είναι μια κυβέρνηση αυτή η οποία θα ταλαιπωρηθεί με οποιοδήποτε αποκλεισμό στη Θεσσαλονίκη, αν γίνει πλήρης αποκλεισμός, ακόμα και με την κατάληψη δηλαδή τμημάτων των οδοστρωμάτων, θα είναι ο κόσμος της πόλης ο οποίος θα ταλαιπωρηθεί. Θα ήθελα να το βάλουν αυτό μέσα στη σκέψη τους και μάλιστα σε μια φάση που λόγω Flyover, να μην κρυβόμαστε, είναι πάρα πολύ σημαντικό για την πόλη χωρητικότητα των οδών, η διατομή τους στην πλήρη έκτασή τους να είναι απολύτως διαθέσιμη» προσέθεσε ο Υφυπουργός.

«Προφανώς ο κόσμος όταν έχει κάποια θέματα, έρχεται και τα διεκδικεί. Τώρα, καλά κάνουν και φωνάζουν και το πώς φωνάζουν είναι ένα ζήτημα το οποίο αποτελεί δική τους επιλογή. Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να το πάρουμε υπόψη μας ότι υπάρχουν αυτές οι αντιδράσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και σε ένα μεγάλο βαθμό ή μικρότερο βαθμό, αυτές οι αντιδράσεις δεν υποκινούνται και από μία τουλάχιστον συγκεκριμένη πολιτική δύναμη. Αλλά δεν νομίζω ότι αυτό το κρίσιμο» επισήμανε ο κ. Ταχιάος.

Ερωτηθείς αν αναφέρεται στο ΚΚΕ, δεν το αρνήθηκε λέγοντας πως σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό είναι το ΚΚΕ «αλλά το ζήτημα δεν είναι αυτό». «Οι αγρότες έχουν αντικειμενικά προβλήματα, τα κατανοούμε αλλά αυτό το οποίο ζητάμε από τους αγρότες είναι να ξεφύγουν ακριβώς από αυτόν τον εναγκαλισμό της υπερβολής και των μπλόκων και να έρθουν να συζητήσουν, ειδικά όταν απέναντί τους έχουν μια κυβέρνηση και έναν πρωθυπουργό ο οποίος έχει δείξει την διάθεση να πάει να συζητήσει μαζίτους στα μπλόκα» είπε καταλήγοντας.

Πηγη:ERT


Current track

Title

Artist